Administratie

De administratie van een onderneming bestaat uit diverse aspecten, zoals het up-to-date houden van de boekhouding, maar ook het voldoen aan de belastingverplichtingen.

U wilt uiteraard weten waaruit de administratieve dienstverlening bestaat. Ik kan de volgende zaken voor u verzorgen:

  • het verzorgen van financiële administraties, dit is het inboeken en up-to-date houden (verwerken) van uw
    'financiële huishouding' of het controleren hiervan als u dit zelf hebt gedaan;
  • het verzorgen van de aangifte omzetbelasting, dit vloeit voort uit het vorige punt en vindt dus plaats na
    verwerking of controle van de boekhouding waaruit blijkt hoe de aangifte ingevuld moet worden;
  • het opstellen en bespreken van de jaarrekening, aan het eind van het boekjaar stel ik aan de hand van de
    door u versterkte gegevens en de administratie de jaarstukken op en bespreek ik deze met u;
  • het verzorgen van aangiften inkomsten- en vennootschapsbelasting, uit de opgestelde jaarrekening zal blijken hoeveel de inkomsten- dan wel vennootschapsbelasting
    bedraagt.

Voor een Besloten Vennootschap (BV) verzorg ik ook:

  • het verzorgen van de deponeringsstukken voor de Kamer van Koophandel